Positieve verandering
voor een duurzame planeet.

Stichting Symbio zet positieve verandering in gang om de balans tussen mens en natuur te herstellen. Door bewustwording te vergroten in de maatschappij en door innovatief ondernemerschap te stimuleren.

Symbio_forest from above.jpg

Initiatieven die bijdragen aan de noodzakelijke transitie van fossiele naar hernieuwbare energie.

Circulaire

economie

Initiatieven waarbij productieprocessen worden hervormd van lineair via hergebruik en recycling naar de enige oplossing: circulair.

Voeding zonder

dierenleed

Initiatieven die gericht zijn op dierenwelzijn in de voedingsindustrie zodat dierenleed in de hele keten kan worden geëlimineerd.

Impactactiviteiten

Schermafbeelding 2023-11-07 om 12.32.01.png

Transparantie over verborgen kosten

Donatie aan True Price

Schermafbeelding 2023-10-16 om 12.26.41.png

Kunstmatige
riffen
herstellenleven in oceaan

Donatie aan ReefSystems

wakker-dier-0.png

Een aanklacht tegen de vleeslobby

Beroepszaak Wakker Dier tegen overheid

NewOptimist-0.jpeg

Nieuw modemerk volgt circulaire principes

New Optimist werkt binnen de grenzen van onze planeet en ethiek

Symbio_grafische elementen_background cirkels_horizontal.png

Symbio Kunstprijs

Er is een belangrijke rol weggelegd voor kunst in de maatschappij: kunst confronteert, kunst kan wakker schudden en kan mensen aanzetten hun houding of manier van handelen te veranderen. De open call voor editie 2024 wordt binnenkort geopend, houd onze kanalen in de gaten!

Symbio bladnerven_lr.jpg

Op zoek naar impactondersteuning voor jouw initiatief of onderneming?

Stichting Symbio stimuleert sociale ondernemers en initiatiefnemers binnen de drie focusgebieden om nog krachtiger en sneller impact te maken.
Lees hier meer over de mogelijkheden:

Instagram feed @stichtingsymbio